Terug naar huis.

11 augustus 2014 - Rubigny, Frankrijk

Zelfs de mysterieuze krachten van de eau de vie van René hebben niet voor een wonderbaarlijke genezing van mijn dwarse scheen kunnen zorgen. Het prachtige wandelcircuit rond Rocquigny was een goede test voor de conditie van de scheen en die gaf duidelijk te kennen zelfs niet op dit soort relatief lichte inspanningen te zitten wachten. Al snel werd het lopen tot strompelen en daarmee was meteen duidelijk dat vervolg van de lange weg naar Santiago op dit moment niet tot de fysieke mogelijkheden behoort. Meer dan jammer, maar daar valt verder niets aan te doen. Morgen gaan we terug naar Nederland met de tgv en de thalys. Daar nemen we een weekje de tijd om bij te komen en zoeken in de tussentijd nog even een fysiek iets minder inspannende vakantie voor in september.
Speciaal voor Alphons is de kat van de dag dit keer een terriër.

1. Andreas:
    11 augustus 2014
    Heel jammer, maar mijn bewondering blijft overeind want jullie zijn toch maar mooi het avontuur aangegaan en (voor mijn begrip) heel ver gekomen! Er komt vast nóg een kans, of twee, of drie ......

Groeten, Andreas.
  2. Theo:
    11 augustus 2014
    Jammer voor jullie! Sterkte en probeer toch te genieten van de vrije tijd!
    LG, Theo
  3. Gijs van Hout:
    11 augustus 2014
    Hulde voor de dappere poging om dit te doen. Ik neem aan, dat de uitdaging om het wel een keer te gaan halen blijft staan! Veel sterkte met het herstel en ik wens jullie, ondanks deze fikse tegenvaller, een fijne verdere vakantie!

Groeten Gijs
  4. Alphons:
    Antillenburgers,
    desillusie!
    Dapper dat je de beslissing hebt durven maken terug te gaan, ikzelf zou een chambre bij Paul en Wieneke genomen hebben, men zegt dat de forel met uitgebakken spek daar voortreffelijk is! Jullie kunnen aan het pelgrimslijstje van Jof (8 augustus) er nog een toevoegen: superstitie, want de enige invloed eau de vie heeft, is een slechte (op je lever). Dank voor de foto van een terrier, Beer is er blij mee.
    Volgend jaar een nieuwe poging?

Alphons
  5. Hans:
    11 augustus 2014
    Een treurig bericht. Misschien gek te zeggen dat ik de laatste dagen zoiets al aan voelde komen. Tussen de regels door bespeurde ik toch het naderend onheil. Overbodig te zeggen dat ik dit jullie allerminst toewenste. Op afstand was ik deelgenoot van de uitvoerige en zorgvuldige voorbereidingen en het toeleven naar de lange weg naar Santiago. Ik heb met genoegen kennis genomen van de mooie verhalen. Ik had er graag veel meer gelezen.
    Het spijt me dat het zo afloopt en ik wens jullie alle sterkte en vooral een goed herstel!
  6. Marco:
    11 augustus 2014
    Wat jammer van dit abrupte einde. Was net gehecht geraakt aan de dagelijkse kattenfoto's. Maar langdurige rust is waarschijnlijk het enige dat het beentje kan helpen. Waarom trouwens niet in Marigny, met een goede sigaar? Of in Flavigny, met een anijslikeurtje? En daarna weer verder! En anders, volgend jaar beter.
    Elena adviseert jullie de Lomonosov-wandeling te ondernemen: van Archangelsk naar Moskou. Mooie natuur, vriendelijke mensen, net iets korter dan naar Santiago maar wel avontuurlijker door het bos. Jullie kunnen bij haar neef overnachten om daar het visgerei in orde te maken en het geweer in te vetten (voor die forel met spek).
    Overigens protesteer ik officieel tegen de foto van die rare terrier.
  7. Dirk:
    Hoi Irma & Joost,
    Wat enorm balen. Met een stevige dosis respect, bewondering en, jawel, ook een beetje jaloezie, heb ik jullie blog gevolgd. Fantastisch zo'n avontuur. En wat goed dat jullie gewoon zijn gegaan, vanuit je eigen huisje. En wat enorm balen als dat nu vanwege zo'n dwarsliggende/dwarslopende scheen moet worden gestaakt. Da's misschien even slikken. Maar ik twijfel er niet aan dat jullie ergens en ooit weer dat avontuur aangaan. Succes, beterschap en tig weest-gegroetjes, Dirk
  8. Esther:
    11 augustus 2014
    Waarschijnlijk hebben jullie met de beslissing om de tocht te onderbreken en huiswaarts te keren de enige juiste beslissing genomen. Zeker weten doe je het nooit maar het is goed dat deze knoop nu doorgehakt is. Probeer het zo snel mogelijk te accepteren. Het lijkt mij als aanstaand Romeganger een erg moeilijk besluit. Als jullie eraan toe zijn, zouden we jullie graag in ons nieuwe huis uitnodigen. De verhuizing van een flink aantal goed gevulde dozen is vandaag volbracht. Nu gaat het snel.
    Kom goed bij en inderdaad ga je gauw op iets nieuws verheugen. Beterschap Joost.
  9. Arie & Liesbeth:
    11 augustus 2014
    Wat ontzettend jammer. Een droom ligt in duigen. Maar er komen nieuwe dromen, en nieuwe plannen. En het dan gewoon weer doen. Wat het ook is, hoewel het culinaire aspect bij jullie niet zal ontbreken, er is nog zoveel moois te beleven en te genieten. En jullie zijn natuurlijk van harte welkom bij ons in Lilienthal.
  10. GuidoD:
    12 augustus 2014
    Wat ontzettend balen! Misschien dat jullie over een aantal weken de reis kunnen voortzetten? Beterschap Joost, sterkte met het verwerken!
  11. Bernice & Ragnar:
    12 augustus 2014
    Erg vervelend dat jullie de pelgrimsreis moesten afbreken, maar de juiste beslissing. Jullie hebben in ieder geval al veel leuke en aparte ervaringen gehad. We leven met jullie mee en kom als jullie zijn uitgerust en een minder inspannende vakantie hebben gehad maar een glaasje Champagne bij ons drinken in NL (van onze champagneboer hier in Férebrianges).
  12. Andrea:
    12 augustus 2014
    Das ist in der Tat traurig, dass ihr eure Pilgerreise schon so frueh aufgeben muesst. Aber die Gesundheit ist wichtiger. Und, wie andere schon gesagt haben, ihr koennt die Reise ja vielleicht in der Zukunft fortsetzen. Jetzt aber erstmal ausruhen und dann neue aufregende Plaene schmieden. Waere doch schoen, wenn es eine Fortsetzung gebe, oder?
  13. Ari:
    Dag Irma en Joost,
    Met veel interesse heb ik jullie dappere tocht gevolgd. Heel sneu dat het zo moet aflopen. Heb je overwogen over een week de trein te nemen naar jullie tijdelijke halte en dan verder te gaan?
    Of werkt het zo niet? Hoop dat het snel weer goed gaat en wellicht horen we nog iets over het vervolg. Hartelijke groet.
  14. Jutta:
    Oh Irma en Joost,
    was für Neuigkeiten! Het spijt me heel erg voor jullie - wat voor een moeilijk maar verstandig besluit! Beterschap voor je voet Joost en eure Wanderseelen!
    Lieve groet, Jutta
  15. Hans en Eileen:
    12 augustus 2014
    Lieve Irma en Joost, we hopen op een voorspoedige thuisreis voor jullie en op een voorspoedig herstel voor Joost. Wellicht komt dan ook weer ruimte om nieuwe plannen te maken..... Een zeer hartelijk welkom thuis, heel veel sterkte en liefs!!!! We zien elkaar vast heel gauw.... Hans en Eileen.
  16. Kees Jan:
    12 augustus 2014
    Que mala suerte, Perlegrinos! Wat jammer! Natuurlijk niets aan te doen, maar misschien in september vanaf San Sebastian de tocht weer oppakken?
    Groetjes uit Donostia,
    Kees-Jan
  17. Hans-Peter:
    12 augustus 2014
    Och, och, ben terug van vakantie (in der Heimat; mein geliebtes Halberstadt!) en dan deze serie 'aflopende' berichten. Wat een domper voor jullie, zeg! Een zwaar, maar wijs en dapper besluit.

Houd jullie goed, heel veel sterkte, koppen op (en bij mij petje af... jullie hebben het toch maar mooi geprobeerd en zelfs dàt doen vele (w.o. ik) jullie niet na), vrede en alle goeds,

Hans-Peter

PS enne... (je zit er vast even niet op te wachten, maar...) 6 september nog altijd van harte welkom!
  18. Willeke:
    13 augustus 2014
    Wat naar dat jullie moeten stoppen! Ik kan me voorstellen dat je hier niet echt rekening mee houdt... . Beterschap en hopelijk kunnen jullie snel een andere mooie reis gaan beleven!
  19. Carola:
    13 augustus 2014
    Lieve Irma en Joost,
    Wat jammer voor jullie! Jullie hebben zo uitgekeken naar de tocht en ik heb genoten van jullie verslagen nu ik eindelijk weer online ben en kan zien wat er gebeurd is tot op heden.
    Sterkte om dit verstandige besluit een plekje te geven. Hopelijk komen dan ook de alternatieve ideeën boven drijven.
    Beterschap voor Joost!