Langs de Maas.

29 juli 2014 - Dinant, België

Vandaag was een dag met meer gezichten. Van Namen zijn we naar Dinant gewandeld via een route die steeds langs de Maas liep. Al met al bijna 30 km en het ging best goed met ruggen en voeten. Het uithoudingsvermogen lijkt dus toe te nemen. Onze gastvrouw van gisteren had ons al gewaarschuwd: bij ons beoogde overnachtingsadres waren er geen aparte kamers maar alleen een grote zaal. Zal wel meevallen dachten we; het ging tenslotte om de toch gerenommeerde abdij van Leffe. Het viel dus niet mee. Een groot bijgebouw vol vrolijk brullende scouts, geen douche, geen drinkbaar water, geen enkele privacy en dat dan in combinatie met een daverend onweer en een dito hoosbui. Daarvan hadden we overdag gelukkig geen last want het wandelweer was werkelijk prima en we hebben zowaar onze eerste medepelgrim ontmoet. Hij deelt ons pelgrimslot in de abdij vanavond. Irma denkt nu met enige weemoed terug aan haar mooi kamertje bij de Maristen in Nijmegen.
Morgen hopen we, als het weer enigermate meewerkt, Givet (en dat is dus eindelijk Frankrijk! ) te halen. Heel kort keren we daarna weer terug naar België en dan wachten ons twee Franse maanden en daarmee alle gelegenheid om mijn wel erg roestige Frans weer eens wat op te poetsen.

1. Jan:
    29 juli 2014
    Hoi Joost,

Mooie reisverhalen en ontzettend leuk om jou en Irma te kunnen volgen! Beetje jaloers ben ik wel, maar ach, nog even en dan zitten we in de abdij. We zullen een Muurken (of twee) op jullie drinken!

Groet,

Jan Otten
  2. Angelique:
    Dag lieve Irma en Joost,

Wat een stoere bikkels zijn jullie als gebroken ruggen, open voeten, hoosbuien, onweders en zelfs slaapzalen jullie niet kunnen deren. Gelukkig is er La douce France en af en toe een kat van de dag. Erg leuk om jullie wederwaardigheden te kunnen volgen. Wandel ze. Groet, Angelique
  3. KoosvanGorp:
    Hoi Joost en Irma.
    We genieten van jullie reisverhalen,Nell hoeft zich geen zorgen te maken.
    Het is een zware tocht maar je moet maar denken je bent je eigen baas om er onderweg mee te stoppen en volgend jaar verder te gaan.
    Maar voorlopig nog doorgaan hoor a.u.b.
    Lieve groeten Koos en Helen.
  4. Hans:
    30 juli 2014
    endat terwijl "Leffe" toch beter belooft!