Het laatste stukje Van België.

31 juli 2014 - Viroinval, België

Veel valt er over vandaag niet te melden.  Langs de mooie mistige Maas zijn we haast ongemerkt naar België teruggeslopen. De kat van de dag meldde zich dit keer al vrij snel en was zeer aaibaar.  Verder was het heerlijk wandelweer langs de mooie bospaden en wegen van deze zuidpunt van het land van waaruit we morgen Rocroi hopen te bereiken om echt te beginnen aan onze Frankrijk-doorsteek. We overnachten vanavond in Olloy-sur-Viroin in een iets buiten het dorp aan een beekje gelegen hotel dat vermoedelijk al sinds 50 jaar door hetzelfde inmiddels hoogbejaarde echtpaar gerund wordt. Ze doen vreselijk hun best maar het lukt niet meer om alle ballen van deze ooit werkelijk prachtige zaak in de lucht te houden. Toch geloof ik niet dat ze hier ooit weg willen gaan. Pelgrims die al lang gevonden hebben wat ze zochten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hans:
    31 juli 2014
    het verdriet van België...?
  2. Hans:
    1 augustus 2014
    In het V&Amuseum in Londen hebben ze een afgietselzaal, waar o.a. een portaal van de kathedraal van Santiago dC te zien was. Scheelde ons veel lopen...
  3. Theo:
    2 augustus 2014
    Een mooie lange tocht gewenst door Frankrijk. Wij zijn gisternacht uit Frankrijk reruggekeerd, nu al spijt, dus geniet ervan!
    LG
    Theo