In d'n étranger.

25 juli 2014 - Diest, België

Eergisteren is eindelijk onze buitenlandreis begonnen. De cultuurshock valt mee want iedereen spreekt nog gewoon Nederlands. Vanuit Vessem zijn we langs weelderige waterkanten naar de abdij van Postel gelopen waar we prettig onthaald werden en goed geslapen hebben. Wel jammer dat de mannen in het klooster al 's-middags warm eten en pas om 8.15 u. aan het ontbijt gaan. Het gaf onze voeten, ruggen, schouders en ledematen alle tijd om enigszins te bekomen van de impact van onze wel erg gewichtige rugzakken en de prikken, steken en beten van de voltallige biodiversiteit van de Kempische insectenwereld. Vanuit het klooster zijn we langs allerlei kanalen bij Dessel doorgewandeld naar een idyllische b&b bij Olmen (wie, behalve de uil, kent het niet?). De wandeling was mooi en onderweg staan de schelpen op onze machtige rugzakken garant voor menig aardig gesprek. De schapen, de schaapshonden en een lieve gastvrouw zorgden bij de b&b voor een prettige avond en nachtrust. Ondertussen moeten ook mijn (J) doorgaans betonnen voeten ingepakt worden met blarenpleisters. Het grootste deel van de wandeling van vandaag naar Diest heb ik als een halve kreupele mogen volbrengen. We hadden gelukkig redelijk vlot een hotelletje gevonden want de meeste puf was er bij ons wel even uit; maar goed, een goede douche doet wonderen. Morgen hopen we Zoutleew te bereiken om daar de bijzondere kerkinventaris te bezichtigen,  en wie weet, komen we vanavond eindelijk een kandidaat tegen voor de nog niet gevulde rubriek De kat van de dag.

1. Esther:
    25 juli 2014
    Lieve Irma en Joost,
    wat heerlijk dat jullie nu begonnen zijn en wat jammer dat ik niet eerder heb geweten dat jullie van plan waren om te gaan lopen! Bij mij en Ton gaat het kriebelen als we jullie eerste verhalen lezen. We hopen dat je echt lekker los komt en los kunt laten en dat het een prachtervaring wordt ondanks de blaren van Joost. Onze voettocht naar Rome begint zoals verteld pas volgend voorjaar...
  2. Kees Jan:
    26 juli 2014
    Hallo Irma en Joost,
    Leuk om zo te volgen waar jullie zijn en hoe het met jullie gaat. Ik blijf er bewondering voor houden hoe jullie dit aandurven... Bijna een week op pad: begint het al te wennen? Voelt het ook een beetje als vakantie?
    Geniet van alles en van elkaar!
    Kees-Jan
  3. Hans:
    27 juli 2014
    I&J
    Hopelijk zijn de pijnlijke voeten nu ingespeeld op datgene wat van hen verwacht wordt: de pelgrimsstand zo te zeggen. Het was te overwegen geweest toch ook wat Lourdeswater ter besprekeling mee te nemen. Een pelgrim kan niet vroeg genoeg aan wonderen gewend raken.
    Wanneer ik de beelden op internet goed interpreteer zijn jullie gevrijwaard gebleven van regen.
    Gaat lustig voort!
  4. Marja:
    27 juli 2014
    Ha Irma en Joost,
    Hoe is het mogelijk, dagen train je en blijf je blaarloos; maar als het er dan op aan komt ... ... .... Mag jij het nog zonder blaren doen, Irma? Ik wens jullie heel veel succes, plezier en prachtige ervaringen. Het blog zal ik zeker volgen.
    Groetjes, Marja